Nieuw baantje en bezoek uit Nederland! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eveline en Maarten - WaarBenJij.nu Nieuw baantje en bezoek uit Nederland! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eveline en Maarten - WaarBenJij.nu

Nieuw baantje en bezoek uit Nederland!

Blijf op de hoogte en volg Eveline en Maarten

17 September 2014 | Aruba, Oranjestad

Lieve allemaal,

Het is alweer september, wat vliegt de tijd! Zoals jullie wellicht al weten is Reef and Beef gesloten. Vanaf maart heb ik met heel veel plezier samengewerkt met Abigail, de eigenaresse van het restaurant. Helaas heeft het in augustus zijn deuren moeten sluiten. Het ziet er voorlopig niet naar uit dat Reef and Beef weer geopend zal worden. Dat vind ik erg jammer. Het is gebleken dat ik toch niet zo goed ben in stilzitten dus gelukkig heb ik weer een kleine baantje gevonden. Ik geef momenteel bijles aan een meisje die ook op het park woont. Samen met haar ouders is ze van Venezuela naar Aruba verhuisd. Haar ouders spreken enkel Spaans en gebrekkig Engels. Emily zit in groep vijf van een Nederlandse school dus wordt het voor de ouders erg lastig om haar te helpen met studeren. Ik help haar minimaal twee keer in de week met lezen en voorbereiden voor toetsen. Dit zal ik blijven doen totdat Maarten en ik weer richting Nederland vertrekken. Het is een heel lief en slim meisje en ik vind het super leuk om te doen en ik leer er zelf ook van! Vorige week had ze een rekentoets en ze had een 10!!! Bossche bollen zou Papa zeggen… Er is hier veel te koop in de supermarkt maar helaas geen Bossche bollen.

29 augustus – Peter, Tineke en Fernando op Aruba!
28 september kwam Maarten terug van een oefening en vrijdag haalden we het volgende bezoek van het vliegveld, de familie Schouten! De kleine Fernando is opeens een stuk groter en kan zelfs al lopen en kletsen, heel erg leuk! Die avond viel Peter direct met zijn neus in de boter. Er was namelijk een manschappenfeestje van de kazerne. Als vanouds hebben ze weer een gezellige avond gehad samen!

Dat weekend zijn we lekker naar Eagle Beach geweest, het strand voor ons huisje. ’s Avonds dronken we wat bij Moomba Beach. Hier speelde weer een goed live bandje! Eenmaal thuis kwam 30seconds uit de kast, we hebben erg gelachen! Zondag was er een open dag bij Watersport van de kazerne. Samen met Maarten en Tineke heb ik op de banaan gezeten. Nouja… niet zolang gezeten eigenlijk haha! Daarna aten we garnalen bij de Zeerover en vervolgens hebben we de leguanen in het Wilhelmina park nog even gedag gezegd.

1 september – Alto Vista, The Animal Garden en The Dutch Pancake House
Maarten had nog een dagje vrij genomen dus bezochten we het kerkje Alto Vista, The Animal Garden en aten we lekker pannenkoeken. Tegen zonsondergang, hier al rond half 7, gingen we lekker met ons koelboxje richting het strand. Peter en Maarten hebben het vliegeren uitgevonden! Met een muziekje op de achtergrond en een wijntje in de hand naar de prachtige zonsondergang kijken. Dit is het leven!

4 september – Carribean Night San Nicolas
Weer een gezellig avondje in San Nicolas. We hebben weer heerlijk gegeten. Dit keer was er meer muziek en waren er leuke optredens. Tineke kon zelfs nog even mee dansen met de dansers. Carnaval in het klein, erg leuk!

5 en 6 september – Electric Festival en Harley rijden
Eindelijk was het weekend van Electric Festival aangebroken! Voor Peter en Tineke hadden we 1 extra ticket bijgekocht. Vrijdags is Tineke mee gaan feesten en zaterdags Peter. Het was een goed feestje met onder andere DJ Chuckie, Lil Jon en Nutzbeatz. 6 september had Maarten een Harley tour met zijn collega’s op de agenda staan, weer een mazzeltje voor Peter. Ze hebben alle mooie plekjes van Aruba gezien.

10 september – Oranjestad
Samen met Peter, Tineke en Fernando heb ik een dagje Oranjestad gedaan. Heerlijk een ijsje gegeten bij de nieuwe Gelatissimo in het centrum en geluncht bij Het Suikertuintje. ’s Avonds hebben we de BBQ meegenomen naar het strand. Vers visje erop, genieten!

11 en 12 september – Flying Fishbone, Nikky Beach en afscheid
Donderdagavond werden we getrakteerd op een dinertje bij Flying Fishbone, onze favoriet. We hebben heerlijk gegeten. Op de laatste vakantiedag besloten we een ochtendje Nikky Beach te doen. Na de eerste duik in de zee werd het toch wel erg donker. De donkere lucht kwam steeds dichterbij. Een paar druppeltjes veranderde in een grote stortbui! In de hoop dat het wel wegtrok gingen we snel richting het barretje. Die bui waaide wel over, maar er volgde al snel een nieuwe donkere lucht. Wat een regen… We hadden net onze lunch besteld toen het weer met bakken uit de hemel gevallen kwam. We besloten toch maar richting de auto te lopen en lekker warm te douchen thuis. De achterbanden stonden bijna helemaal in het water… Maarten slaagde erin om de auto eruit te rijden. De wegen stonden blank, zoveel regen! Ik hoopte dat er niets lek zou zijn in ons huis. Beneden was niets te zien. Toen ik de slaapkamerdeur opende werd ik toch verrast door een plas water rondom ons bed… Het putje van het balkon bleek verstopt dus het water bleef daar staan en liep zo door een gaatje in de schuifdeur de slaapkamer binnen. Onze laptop stond voor de schuifdeur op de grond, gelukkig geen schade! We hadden niet veel later thuis moeten komen. Officieel is het nog geen regenseizoen dus ik ben benieuwd wat ons nog te wachten staat!

In de middag brachten we ons bezoek weer richting het vliegveld. Dit is nooit een leuk moment. Het was zo leuk om ze weer te zien en ook om Fernando te zien veranderen. In het begin van de vakantie moest hij nog erg wennen aan het zand en de zee. Op het eind was hij helemaal in zn nopjes, heel leuk om te zien! Hij pikt erg snel woordjes op en zegt alles na. Maarten leerde hem “bots” en “bam”… We hebben genoten van hun aanwezigheid. Bedankt!!!

Nog eventjes wachten en dan Suus staat hier ineens op het vliegveld, daar heb ik heel veel zin in!

Tot over een paar weekjes!

Veel liefs x

Maarten en Eveline

• 17 September 2014 - 20:25

Els :

Leuk! Wat fijn dat je een baantje dicht bij huis hebt en daarmee ook nog eens die mensen heel goed helpt! Super...
    Geniet van het volgende bezoek...
    Liefs, Els

• 17 September 2014 - 21:33

Marjan:

Wat een leuk verslag weer! Ook mooie foto's samen met Peter, Tineke en Fernando! Super om jullie bezoek mee te kunnen laten genieten van al het moois bij jullie.
    Wens je veel plezier in je nieuwe baantje...dat kindje heeft het toch maar weer getroffen met jou!
    Veel liefs

• 17 September 2014 - 21:55

Mariska:

Leuk verhaaltje lieverd!! Echt super leuk je nieuwe baantje, dan doe je ook echt iets nuttigs. Super dat jullie weer zo hebben genoten en nu wachten op Suus spannend maar dat komt vast en zeker goed. Mis je schat geniet van de tijd met suus xxx

• 17 September 2014 - 22:09

Marianne:

LEUK LEUK weer een leuk verhaaltje,jullie hebben het er maar druk mee zoveel bezoek uit Nederland!Wel heel leuk dat ze jullie komen opzoeken!
    Heel jammer van Reef and Beef ik zag ons al helemaal zitten daar aan een lekkere lionfish, maar er zijn genoeg andere dingen die we kunnen doen, gaat helemaal goed komen.
    Heel leuk dat je dat meisje kunt helpen(dacht eigenlijk dat jij geen rekenwonder was haha)
    Eerst maar lekker genieten met Suus daar en dan dan eindelijk zijn wij aan de beurt jippieeee!!!!

Tot over een paar weekjes heel veel liefs en knuffels Xxxxxx

• 17 September 2014 - 22:09

Opa En Oma:

Lieve eveline en Maarten. Wat een mooi en gezellig reisverslag!! Jullie genieten met volle teugen van de zon en de zee en al het moois van aruba.leuk eveline dat je een baantje hebt!! Echt iets voor jou!! De tijd gaat hard en voor we het weten staan jullievooroze neus. We ensen jullie nog een hele fijne tijd! Tot het volgende verslag.heeeeeeeeeeeeeelveeeeeeeeeel liefs e groetjes OPA en OMA