De tijd vliegt, we wonen alweer 3 maanden op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eveline en Maarten - WaarBenJij.nu De tijd vliegt, we wonen alweer 3 maanden op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eveline en Maarten - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt, we wonen alweer 3 maanden op Aruba

Blijf op de hoogte en volg Eveline en Maarten

04 Mei 2014 | Aruba, Oranjestad

Lieve allemaal,

Het vorige reisverslag is alweer een maand geleden. De tijd vliegt... Maarten en ik proberen zoveel mogelijk leuke dingen te doen. 's avonds mislukt dat nog wel eens. Rond 9 uur/half 10 proberen we ons wakker te houden om nog een aflevering te kijken op uitzending gemist of rtlxl, vaak mislukt dat. De afgelopen maand hebben we toch een hoop leuke dingen gedaan;

5 april - Sushi bij Blossoms
Heerlijke sushi gegeten met Fabian, Milou, Mike en Stephanie! De sushi werd geserveerd op een boot en het zag er prachtig uit. Voor de mensen die niet van sushi houden is er ook genoeg keuze uit warme gerechten. Op Aruba hebben ze het All You Can Eat concept helaas nog niet uitgevonden. Sushi eten in een restaurant is hier dan ook iets duurder dan in Nederland. Máár Sushi afhalen kan wel wat goedkoper en dat doen we dan ook wel eens bij Yami Yami. Een groot pakket voor 2 personen kost ongeveer 15 euro! Die avond zijn we als toetje een ijsje gaan halen bij Gelatissimo. Daar verkopen ze ijs met onder andere Ferrero Rocher stukjes, zó lekker!

6 april - Maarten 10km en Chillen bij Watersport
Die ochtend had Maarten weer 10km hardgelopen. Het ging erg goed! Daarna hebben we Stephanie opgehaald en zijn we naar Watersport gegaan. Watersport is een onderdeel van de kazerne waar je na werktijd en in het weekend met familie en vrienden allerlei leuke dingen kan doen. Maarten was gaan Wake Boarden en hij heeft achter de boot gehangen in een band. Wake Boarden was een succes, op de band wat minder haha! Mike bestuurde de boot en het ging behoorlijk hard. Samen met Milou en Stephanie heb ik lekker in de zon gelegen en hebben we lekker liggen kletsen.

9 april - Gianni's en Afscheid Rachel en Sven
Een paar dagen eerder vroeg een man die bij Reef & Beef was, later bleek de General Manager van Gianni's, of ik van Italiaans eten hield en hij nodigde me uit om te komen eten bij Gianni's. Dit is een groot Italiaans restaurant in de hoofdstraat. Maarten en ik kenden dit restaurant al maar hadden geen idee dat het zó groot was. Binnen zijn er nog meer tafeltjes en er liggen tientallen kazen opgestapeld. Maarten en ik hebben lekker gegeten en gaan er zeker nog eens terug. Daarna hebben we nog wat drankjes gedronken bij Upstairs. Dit was de laatste avond van Rachel en Sven. Zij vlogen de dag daarna terug naar Nederland, na 1 jaartje Aruba.

11 - 12 april - De Ronde van Aruba
De ronde van Aruba is een 75 km lange hardloopwedstrijd. In 1980 georganiseerd door twee mariniers. Iedereen mag meedoen aan de wedstrijd. Je kan je inschrijven in teams van vier, twee of zelfs alleen! Maarten had een clubje van vier en samen gingen zij de strijd aan. Ze hadden een sponsor gevonden, namelijk Jeff van Happy Divers Aruba. Hij zorgde voor shirts en wat energierijk eten en drinken om de tocht te doorstaan. Met Stephanie had ik om 00.00 afgesproken. We zijn even naar Gusto gegaan om wat drankjes te drinken en daarna hebben we zelf ook wat energierijk voedsel gehaald en zijn we langs de weg gaan zitten. We hebben de lopers flink aangemoedigd en dat konden ze erg waarderen. Bij Gusto voor hebben we Maarten zien lopen, hij liep eeeerg soepel en had zelfs energie om een sprongetje te maken! Daarna zijn we doorgegaan naar de Finish op de kazerne. Rond 7 uur 's ochtends kwamen ze daar aan; Dirk, Fabian, Patrick en Maarten! Nick was chauffeur voor de jongens en had het ook zwaar... De auto raakte oververhit onderweg dus Nick heeft met open deur gereden! Op sommige plekken moesten ze even stoppen en gelukkig was daar Lotty die het team kon voorzien van licht. Eenmaal thuis mocht in mijn Funmix in de frietpan bij Nick gooien, daar had ik z'n zin in! Nick en Maarten sprongen in het zwembad rond 9.00 's ochtends en toen was het toch echt tijd om naar bed te gaan.

De volgende dag werden we om half 3 wakker. Rond zes uur zijn we een hapje gaan eten bij Casa Tua met Stephanie en Mike. Voor alle deelnemers van de Ronde van Aruba was er die avond een feestavond met prijsuitreiking. Stephanie en ik zijn naar Rio II in 3D geweest, erg leuke film! Toen was de avond nog niet compleet en zijn we op stap geweest. Bij zondag staat in mijn rode boekje "gesloopt"...

De week daarop had ik op een avond even een dipje. Ik mis mijn familie, mijn thuis en mijn lieve vriendinnetjes. Gelukkig spreek ik iedereen regelmatig via Whatsapp en Skype, dat scheelt heel veel! Ik denk veel aan jullie.

18 april - Goede Vrijdag - Tour
Maarten en ik waren allebei lekker vrij en we hebben het er meteen van genomen. We zijn richting National Park Arikok gereden. Dit is een beschermd natuurgebied ongeveer op het midden van het eiland. Arikok is een berg en daar omheen ligt een natuurgebied waar hele mooie dingen te zien zijn. Samen met het kustgebied omvat het park 18% van het hele eiland! Maarten en ik zijn naar een grot geweest en naar Boca Prins, erg mooie plekken. Daarna deden we een poging om met onze Ford Explorer richting Natural Pool te gaan, dat liep niet zo soepel... De weg erheen is behoorlijk ruig en is ook echt niet te doen met een normale auto. Abi keek me de volgende dag heel verbaasd aan toen ik vertelde wat we gedaan hadden. Zij zei: 'Dat moet je ook met een paardje doen!'... Dat leek me dan ook weer zielig, maar we moeten er een keer zijn geweest.

20 april - Eerste Paasdag
Lekker geskyped met Papa, Mama, Opa, Oma en Simon, erg gezellig! We hebben weer gelachen. 's avonds hebben we een drankje gedaan bij Moomba Beach en vervolgens gingen we nog even door bij The Mill. Daarna werd besloten dat er een Pool Party gehouden werd op ons park. Ik besloot er ook even in te gaan, maar ik was er zo weer uit! Brrrr

21 april - Tweede Paasdag
Paasbrunch met Stephanie en Mike. Zo lang gekletst dat we bijna weer konden gaan dineren. Helaas hadden we geen spullen in huis voor een BBQ en waren de winkels dicht dus besloten we het een ander keer te doen.

23 april - Verjaardag Lotty
Die avond zijn we met de meiden een hapje gaan eten bij Casa Tua voor Lotty haar verjaardag. We hebben de avond afgesloten met een cocktail bij Confessions. Leuke avond!

24 april - Half jaar samen
Ik had een reservering gemaakt bij een Flying Fishbone, een goed restaurant op een prachtige locatie! Na een half uur wachten werden we dan eindelijk naar een tafeltje gebracht. We kregen in tafel in het water. Dan denk je, ahh wat romantisch. NOT! Bijna tot onze knieën in het water. Ik besloot, met mijn lange broek, toch te gaan zitten en te wachten op Maartens reactie. Allebei vonden we het minder geslaagd en we vroegen om een andere tafel. Later hoorden we dat het water vandaag ook wel erg hoog stond en dat ze de hele avond al wat probleempjes hadden met de tafels... Na nog een paar minuutjes wachten kregen we een tafeltje in het zand, stukken beter! Het eten én de wijn waren heer-lijk!

26 en 27 april - Koningsdag en BBQ Milou
Ook wij hebben Koningsdag gevierd op Aruba! Waar het in Nederland overal mega druk is, is het hier gewoon een normale zaterdagavond dus stapavond. Rond 5 uur heeft Maarten meegedaan aan een 10km wedstrijdje, dat ging weer erg goed. 's avonds zijn we samen met wat anderen richting Upstairs gegaan om te proosten op onze Willy! Het was een leuke avond.

De volgende dag hadden we een gezellige BBQ bij Milou en hebben we haar verjaardag gevierd (inclusief taart en kaarsjes).

28 april - Simon jarig
Mijn grote zus Simon was jarig en na werktijd heb ik gezellig met haar geskyped, leeeuheeeuk!

29 april - Filmpje + Sushi
Maarten en ik zijn naar de bioscoop geweest. Op maandag t/m woensdag krijg je hier het tweede kaartje gratis, ideaal! Na de film hebben we lekker sushi gehaald.

3 mei - Bootduik naar Antilla Wrek & Arashi Reef
Samen met Stephanie en Mike hadden we een bootduik gepland. Een paar dagen daarvoor werd ik verkouden. Duiken met een verkoudheid kan gevaarlijk zijn, omdat je dan je oren niet open kan maken (klaren). Ik wilde perse mee, maar gaf wel aan bij Sjoerd (onze gids) dat ik verkouden was. Hij zei: 'Spring in the pool en probeer te klaren'. Daar ging ik... Ik kreeg mijn oren niet open, maar hoorde het wel kraken. Na een paar keer proberen lukte het wel, maar het kost wat moeite. Ik besloot tóch mee te gaan en het te gaan proberen. We gingen twee duiken maken en ik heb geen last gehad, dus ik was helemaal happy! En het werd nog mooier toen we schildpadden zagen. We hebben flink wat foto's kunnen maken. We zijn door de smalle gangetjes van het Antilla wrak gezwommen, was echt gaaf! Naast schildpadden zagen we ook Flounders, Lion Fish, Groupers, grote Murene, trompetvissen en allerlei andere mooie gekleurde vissen. Als afsluiter hebben we geluncht bij Reef & Beef. Samen met Mike nam ik Lion Fish, erg lekkerrr! We hebben het rif weer gered. Hele geslaagde dag!

De komende weken staat er heel leuk bezoek op de planning, namelijk de moeder van Maarten! Zij komt onverwachts al heel snel langs en daar kijken we erg naar uit. Een paar dagen na haar vertrek komt mijn vriendinnetje Simone alweer langs, wat een feest! We gaan er voor allebei een top vakantie van maken. We hebben er zin in!

Tot het volgende reisverslag!

Veel liefs x

Maarten en Eveline










  • 04 Mei 2014 - 16:19

    Simon:

    Ja wat leuk weer zo'n verhaal! Je zegt dat jullie "proberen" om zoveel mogelijk leuke dingen te doen, maar als je zo opsomt wat jullie toch lekker meemaken in een maandje tijd lukt dat jullie toch echt wel heel goed! Good busy daar! =)

    Heel veel liefs! XXXXX

  • 04 Mei 2014 - 16:28

    Michelle:

    Leuk je verslag weer te lezen, net of ik er bij ben haha.
    Trots op jezelf zijn hoe je het allemaal doorstaat en ervaart, je bent een topper!!

  • 04 Mei 2014 - 17:12

    Eef:

    Leuk om te lezen! Ben er eens even goed voor gaan zitten.Ben zo blij voor jullie, toppers! Fijn dat simone komt en de mama van Maarten, gezellig!!! Lekker van genieten.De tijd gaat al snel,3 maanden.Maar we missen je wel hoor! Als je terug bent dan is het gewoon all you can wat sushi!!! En hoe heerlijk is het om savonds gewoon lekker op de bank te ploffen. Alleen geen dekentje nodig en een kopje thee daar eef;) Geniet er maar van! Dikke kus en ook heel veel lieve groetjes van Chris, papa, marit en Gillis

  • 04 Mei 2014 - 19:50

    Marianne:

    Heee lieve eefke en Maarten,

    Wat heb je weer een leuk verslag geschreven zo leuk om te lezen.We hebben gelukkig elke dag contact en af en toe skypen(vind ik wel leuk, kan ik je ook zien)Heel fijn dat jullie zo genieten samen!!
    Mis jullie natuurlijk ook, jou met je fleecekleedje op de bank haha, maar ook even gezellig samen de stad in enz, maar dat halen we volgend jaar dik in!!!En van Maarten mis ik zijn kookkunsten(knoflooklucht in huis pfff)en de slappe klets.
    Maarrrr in Oktober komen we nog lekker naar jullie, en dan zijn jullie na een paar weken weer blij dat jullie van ons af zijn hahaha.
    Heel veel plezier met Marjan en Simone die nu al heel snel komen!!! Lekker blijven genieten daar!!!
    Heel veel liefs en kusjes mama xxxxx

  • 04 Mei 2014 - 21:42

    Willy:

    Heey kruum,
    leuk verhaal weer. Mis je ook enorm. Saai om in je lege kamer te komen hierzo.
    Ik vind t kicke dat je t goed naar je zin hebt. En dat t zo goed klikt met Maarten.
    Misschien wordt t wel tijd dat je eindelijk een keer ruzie hebt samen, want dit is niet normaal.

    Jammer dat je er niet bent met de vestingloop. Zal wel aan je denken.. Mama is er ook niet bij. Die moet werken. Zonde.

    Kan niet wachten om die lionfish ook te testen..!
    Groet en dikke kus va mij... X

  • 05 Mei 2014 - 03:18

    Marjan:

    Lieve Eveline en Maarten, wat jullie in de afgelopen maand allemaal hebben beleefd en gedaan, daar doe ik wel een jaar over haha. Maar ik hoop van harte voor jullie dat òòk de komende maanden heel veel hoogtepunten zullen brengen! Ik kijk er ontzettend naar uit om jullie weer te zien, komende donderdag,en die Arubaanse zon ook eens te voelen! Natuurlijk ga ik de lionfish proberen, maar die schildpadden en andere vissen onder water hou ik liever op een afstandje... We gaan er i.eg.een aantal topdagen van maken! Dikke kus van mij

  • 05 Mei 2014 - 05:19

    Uwalin:

    Wat worden we blij van al deze super lieve reacties, helemaal te gek!!!

  • 05 Mei 2014 - 09:32

    Els:

    Heel erg leuk om te lezen! Liefs... Els

  • 05 Mei 2014 - 15:39

    Oma En Opa:

    Lieve eveline en Maarten,
    Wat fijn om je belevenissen te lezen en er uit op te maken dat jullie hè goed naar jullie zin hebben!
    Genieten jullie er maar van! Zo te lezen zijn er veel leuke gelegenheden!
    Wij zitten nu buiten in de tuin in het zonnetje en denken heel veel aan jullie!

    Gauw weer eens skypen!!

    Heeeeeeeeel veeeeeeel liefs en groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Eveline en Maarten

Actief sinds 21 Nov. 2013
Verslag gelezen: 840
Totaal aantal bezoekers 13149

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 12 Februari 2015

Aruba

Landen bezocht: