Van A(ruba) naar C(uracao) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Eveline en Maarten - WaarBenJij.nu Van A(ruba) naar C(uracao) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Eveline en Maarten - WaarBenJij.nu

Van A(ruba) naar C(uracao)

Blijf op de hoogte en volg Eveline en Maarten

18 Juli 2014 | Curaçao, Curaçao

Lieve allemaal,

18 juli - tijd voor VAKANTIE!
Om van Aruba naar Jamaica te komen moet je via Curaçao. Goh, wat vervelend!

We zouden om 20.50 met Insel Air naar Curaçao vliegen. Dit werd 23.10 en 23.10 werd 23.45. We waren er al een beetje op voorbereid. Er blijken vaker problemen te zijn met Insel Air.

Op 17 juli gebeurde het verschrikkelijke drama met MH17. Ik was hier flink van geschrokken en ik had weinig zin in onze vlucht. Na 10 minuten in de lucht werd echter de daling alweer aangekondigd. Van Aruba naar Curaçao kost je 17 minuutjes, bizar! We werden opgehaald door een vrouw van onze accommodatie, Waterside Apartments. Al kletsend liepen we naar de auto toe. Heuj, een Ford Explorer! Wat toevallig... Z'n bakbeest hebben wij in Aruba ook. Het was al donker toen we aankwamen bij de appartementen. Voor de volgende dag hebben we via het appartement direct een Kia Picanto geregeld.

19 juli - Albert Heijn en Tour Curaçao
Om 8 uur hadden we lekker de wekker gezet, want er stond veel op het programma vandaag! Direct gingen we op weg naar Albert Heijn, die wilden we echt even gezien hebben. Daar scoorden we ons ontbijtje en een wijntje voor later. Op ons terrasje genoten we van het uitzicht en aten we ons ontbijt. Daarna snel op pad. Eerst regelden we een duik voor morgen bij de duikschool om de hoek.

Onze tour begon bij Playa Forti door naar de Grote Knip, Kleine Knip, Playa Lagun, Boka Santa Cruz en tot slot Playa Hunda. Stuk voor stuk prachtige stranden! In tegenstelling tot Aruba zijn er op Curaçao veel kleine baaitjes. Op Aruba zijn de stranden uitgestrekter. Vanuit de stranden reden we door naar Willemstad. Op de beroemde Handelskade genoten we van een ijskoud biertje en een heerlijke lunch. Eenmaal terug bij het appartement namen we snel een duik in de Sint Michielsbaai, wat hadden we het warm! 's Avonds hebben we een hapje gegeten bij Pirates Bay, met onze voetjes in het zand. We merkten dat het 's avonds best gevaarlijk is op de weg. Mensen rijden als gekken! Voor onze neus begon een soort van straatrace. Het liep gelukkig goed af.

20 juli - Diving en Jan Thiel
Om 9 uur werden we verwacht bij de duikschool. We wilden graag duiken voor het appartement, in de Sint Michielsbaai. We zagen veel visjes en ook Lion Fish! Na het duiken reden we naar Kokomo Beach, een heerlijke plek om te chillen! We genoten van een wijntje en een biertje met een lekker muziekje op de achtergrond. Nog even naar Willemstad en daarna naar de Jan Thiel baai. Erg toeristisch, maar we hebben ons goed vermaakt. We konden het niet laat maken, want Jamaica staat op ons te wachten!

Tot zover Curaçao, door naar Jamaica!

Veel liefs x

Maarten en Eveline

• 18 Augustus 2014 - 20:07

Marjan:

Leuk! Gelukkig is alles goed gegaan en hebben jullie genoten van jullie heel welverdiende vakantie!

• 18 Augustus 2014 - 20:08

• 18 Augustus 2014 - 20:11