De laatste maand op Aruba is aangebroken... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eveline en Maarten - WaarBenJij.nu De laatste maand op Aruba is aangebroken... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eveline en Maarten - WaarBenJij.nu

De laatste maand op Aruba is aangebroken...

Blijf op de hoogte en volg Eveline en Maarten

02 Januari 2015 | Aruba, Oranjestad

Lieve allemaal,

Oeps! Té lang geleden dat ik een reisverslag heb geschreven… In de tussentijd hebben we veel bezoek gehad uit Nederland, super was dat!!! Met al het bezoek hebben we super mooie herinneringen gemaakt waar we ons hele leven op terug kunnen kijken. Ga er maar even voor zitten, want hier komt ‘ie dan.

25 september – Suus op Aruba!
11 daagjes genieten met Susan. Ze had weinig last van het tijdverschil en de reis dus dezelfde avond hebben we al geproost en een heerlijk hapje gegeten bij Amore Mio. Samen proostten we op de verjaardag van Mariska. Een paar dagen later ging Maarten op oefening op Curaçao dus hadden we het rijk voor ons alleen. Winkelen in Oranjestad, snorkelen, chillen op Moomba Beach, genieten van een live muziekje bij Bugaloe, naar het mooie Baby Beach, sushi eten op Eagle Beach, lekker eten bij Salt & Pepper en Fusion. GENIETEN! Super dat je er was!!!

5 oktober – Suus naar Nederland
Toen was het stil in huis. Maarten was nog op oefening en Susan had ik naar het vliegveld gebracht. Met andere meiden heb ik me goed vermaakt. Fonduen bij ons thuis, uit eten bij Bingo en een spelletjes- en tapasavondje!

12 oktober - Maarten terug op Aruba
14 oktober – Pa en Ma op Aruba!
Yes, na 8 maanden zie ik mijn ouders weer in real life! Wat is dat fijn. Ze maakten kennis met ‘de bruintjes’, de zwerfhonden die hier een stukje verderop zitten. Het zijn er 6 en je moet er voor oppassen… Pa werd aangevallen toen hij een stukje ging fietsen. Het is lastig om vooral niet harder te gaan fietsen. Hij kwam terug zonder kleerscheuren. Ook maakten ze kennis met de muggen en de blauwe zee waarvan papa de Arubanen verdacht er kleurstof in gegooid te hebben, zó blauw!

23 oktober – Maarten naar Washington voor de marathon
Met pa en ma wilde ik naar het Food Truck Festival. Verspreid over het eiland staan er verschillende trucks waar men eten verkoopt. Van burgers tot Italiaans tot heerlijke broodjes die Patacon genoemd worden. Dit is een broodje gemaakt van bakbanaan. Dit beleggen ze met onder andere kip, ham, ei en selderij en het is heeer-lijk! Op de plek waar het te doen zou moeten zijn was niets te doen. Zoiets verbaasd me helaas niet meer haha. Een collega van Maarten zou ook gaan en kon het ook niet vinden. Met z’n alle eindigden we uiteindelijk bij PamPam, ook lekker en gezellig! Uiteindelijk bleek het helemaal niet doorgegaan te zijn. ‘This is Aruba…’

26 oktober – Maarten liep de marathon en Simone op Aruba!
Via internet kon ik Maarten volgen op het scherm. Wat liep hij snel! Hij heeft het super goed gedaan.
’s Avonds haalde ik samen met mijn ouders mijn zus op van het vliegveld, wat een feest! Na bijna 9 maanden was dat super fijn. De eerste vakantiedag hadden we helaas veel regen. We brachten de dag met het gezin door in Oranjestad en gingen lunchen bij Yanti.

28 oktober – Maarten terug uit Washington
Hij liep wat lastig, maar de lach op z’n gezicht was gelukkig niet verdwenen. Wat een prestatie!
Met de hele Happy Family gingen we lekker naar Eagle Beach. Helemaal compleet.

29 oktober – Mijn verjaardag!!!
Wat een geluk. Mijn verjaardag vieren op Aruba met mijn familie! Ik heb genoten van de hele dag…
Ik werd wakker en liep naar beneden. Het hele terras was versierd met slingers en ballonnen, net zoals thuis. Fantastisch! We maakten een ontbijtje en ongeveer 3 uur later zaten we nog aan de volle ontbijttafel… Geen tijd om te eten, omdat er zoveel lieve kaartjes en cadeautjes mee waren genomen uit Nederland. Ik ben super verwend en heb zo genoten van alle kaartjes, tekeningen en van de geweldige video die ik van mijn vriendinnen kreeg. Een ochtend met een grote lach en ook grote tranen. In de middag vertrokken we naar Boca Catalina met onze snorkelspullen. We gingen snorkelen en opeens vond papa een flesje met een briefje erin. Wat raar dacht ik… we maakten een selfie onder water en er bleek een briefje in te zitten van mijn opa en oma’s. Wat super!!! ’s Avonds zijn we heerlijk uit eten geweest bij Flying Fishbone. Wat een super super dag was dit.

30 oktober
We gingen naar het Caribbean Festival in San Nicolaas. We dronken een biertje bij Charlie’s Bar. Ze keken hun ogen uit, wat een bijzonder tentje is dit. Pa op de foto met een donkere danseres met veel veren, zijn avond was weer goed. En het werd nog beter toen hij op een Chopper mocht zitten. De rest van de vakantie snorkelden we wat af bij Mangel Halto en aten heerlijke garnalen bij de Zeerover. Een plek waar pap wel een hele dag zou willen zitten. Op 1 november vierde ik mijn verjaardag, het was een gezellige avond! Op 3 november huurden we een Jeep en gingen we Arikok verkennen. Een hele geslaagde dag!
4 november – Pa, Ma en Simon terug naar Nederland
En zo was het alweer voorbij… Het waren drie gezellige weken en ik ben heel blij dat ze bij ons op bezoek zijn gekomen!!!

10 november – Mike en Laura op Aruba!
En HUPS, door naar het volgende bezoek. Yessss! 7 dagen volop genieten. Arikok, kreeft gevangen bij de Fontein Cave, leguanen gevoerd, snorkelen bij Mangel Halto en Boca Catalina, op de foto met zeesterren, veel happy hours, live muziekjes, lekker eten en vooral véél gezelligheid. Wij hebben weer genoten!

16 november – Mike en Laura terug naar Nederland
En toen dachten we… Arikok doen we nu wel voor de laatste keer. Maarrrr toen kwam er onverwacht toch nog meer bezoek.

27 november – Marjan op Aruba #2!
Daar is ze weer!
28 november – Maarten naar Curaçao
’s Avonds vertrok Maarten voor een hardloopwedstrijd richting Curaçao. Samen met Marjan reed ik door naar Arubaville. Daar hebben we gekletst, gedronken en gegeten. Vrijdag 28 november was het Black Friday, grote sale van de winkels. Vrijdag kwam het er niet van dus Marjan en ik besloten het zaterdag nog eens te proberen. Beide zijn we goed geslaagd bij Tommy Hilfiger, wat een feestje! Daarna geluncht bij de Suikertuin en ’s avonds hebben we tapas gegeten bij Fusion. De volgende dag aten we ’s avonds een hapje bij Bugaloe. Daar speelde ook een live bandje. Toen het langzaam donker begon te worden begon het helaas ook langzaam te regenen. Die regen werd steeds harder en het werd zelfs wat fris. De regen wilde niet stoppen dus besloten we er toch maar doorheen te gaan … De straat stond helemaal onder water en we waren behoorlijk nat geregend.

1 december – Maarten terug uit Curaçao
Onze buren hebben een heel schattig hondje. Het is een Schnauzer en heet Galo. Hij is nog geen jaar oud. Als Galo uit het huis ontstapt rent hij rond in het park en komt ook altijd even bij ons op bezoek. Vandaag namen wij hem mee naar het strand. We hebben met hem gezwommen, erg leuk! Echt een leuk beestje.

5 december – Sint met Hapjes en pakjes
Sinterklaas vierden we dit jaar samen met Marjan op Aruba. We hadden pakjes en we maakten lekkere hapjes. Inmiddels hadden we de kerstboom al staan. Airco, kerstverlichting, kaarsjes en Sinterklaas muziek aan. Het was even alsof we in Nederland waren. Het was een hele gezellige avond.

9 december – Onze terugreis
Op 9 december stond onze terugreis vast. We vliegen via New York en IJsland terug naar Nederland. In New York stoppen we nog een paar daagjes!!! Dan komt het besef dat een jaar écht snel gaat.

12 december – Marjan terug naar Nederland en Maarten vakantie
Dit afscheid viel niet zwaar, want het ‘aftellen’ is inmiddels langzaam begonnen. Nu konden we zeggen: “Tot over twee maanden!”.

19 december – Galo logeren
Kleine Galo komt bij ons logeren! Van 19 december t/m 11 januari, wat een feest!!! We vinden het erg gezellig z’n beestje in huis. We leren hem allerlei dingetjes. Hij doet het ontzettend goed gelukkig. Soms is hij wel wat eigenwijs. Twee keer had ik zijn bak met eten bij hem gezet toen Maarten en ik even weggingen. Twee keer heeft hij zijn bak omgegooid, alle brokjes over de vloer…
Maar het is heerlijk om elke dag even naar het strand te gaan en een stuk te wandelen en te zwemmen.

24 december – Kerst op Aruba
Dit jaar even een andere kerst dan normaal. In 30 graden voelt dat toch wel anders.
Helaas geen kerstgevoel, maar wel heerlijk in de keuken gestaan. We hebben allerlei lekkers gemaakt. Het was een gezellige kerst, maar het is raar om niet bij familie te zijn… Volgend jaar zijn we er gelukkig weer!

31 december – Oud en Nieuw op Aruba
Vuurwerk wordt hier over het algemeen verkocht door Chinezen. Dat doen ze vanuit containers die gewoon langs de straat staan… Mag dat?! Hier wel! Levensgevaarlijk… Wij kochten ook vuurwerk en we staken dit samen af toen het in Nederland 00.00 was, bijzonder! Galo leek niet bang van vuurwerk, maar toen het losbarstte was hij toch wel bang. We aten die avond sushi en bleven lekker thuis genieten van het vuurwerk. 5 uur later wat het op Aruba ook tijd om te proosten en elkaar Gelukkig Nieuwjaar te wensen!

Bij ons voor de deur werd een flinke show gegeven. De hele dag stond er een klein wit vrachtwagentje. Voor de grap hadden we tegen elkaar gezegd dat daar al het vuurwerk wel in zou zitten. Het bleek nog echt zo te zijn ook. De hele dag stond dat ding daar in de brandende zon, he-le-maal vol met vuurwerk. Mega potten die wel 15 minuten voor een geweldige show zorgden, maar wat ging het hard!

Op 1 januari in de avond werd er nog steeds volop vuurwerk afgestoken op het eiland.

Het laatste maandje is ingegaan. We gaan er nog volop van genieten, maar we kijken ernaar uit om weer terug te komen naar Nederland. Tot snel!!!

Veel liefs x

Maarten en Eveline

  • 02 Januari 2015 - 22:37

    Marianne:

    Mooi geschreven weer Eef en ik ben zo blij dat we jullie opgezocht hebben daar! Na 8 maanden jullie gemist te hebben was het zo fijn om jullie weer te zien!
    We hebben zo genoten en eigenlijk wilden we nog helemaal niet naar huis het was zo heerlijk daar bij jullie.
    Nu nog lekker genieten van de laatste weekjes en New York.Ik ben al met aftellen begonnen hoor!!
    Dikke knuffelxxxx (ook voor de kleine Galo)

  • 03 Januari 2015 - 00:09

    Natalja:

    Ahhh, geniet van jullie laatste maandje op Aruba!
    Door je reisverslag voelde het even alsof ik ook nog op Aruba was, haha!

    Liefs uit een koud Nederland!!

  • 03 Januari 2015 - 02:32

    Marjan:

    Heee, goed gedaan hoor! Leuk om weer te lezen! Mijn weekjes bij jullie op Aruba zal ik nooit vergeten.... Wat was het weer fijn.... De 2e keer voelde het voor mij een beetje als thuiskomen haha. De lekkere recepten die ik bij jullie heb meegenomen doen me nog regelmatig aan jullie eerste klas kookkunsten denken. TOP om jullie de 11de februari weer op Schiphol binnen te halen maar daarmee ben ik wel mijn lekkere relax-adresje kwijt. Maar het allerbelangrijkste is wel dat jullie het fantastisch hebben gedaan daar samen en daar ben ik hartstikke blij mee! XXX liefs Marjan

  • 03 Januari 2015 - 11:38

    Eef:

    Lieve eef en maarten,
    Wat een leuk verslag om te lezen.En alweer het laatste maandje.Stiekem best snel gegaan.Maar ik ben zo blij dat jullie weer terugkomen.En hoe vet...eerst nog even New York.Geniet nog even van jullie laatste maandje op aruba.Liefs, X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Eveline en Maarten

Actief sinds 21 Nov. 2013
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 13138

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 12 Februari 2015

Aruba

Landen bezocht: