Oranjekoorts, bezoek uit Nederland en veel meer - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eveline en Maarten - WaarBenJij.nu Oranjekoorts, bezoek uit Nederland en veel meer - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eveline en Maarten - WaarBenJij.nu

Oranjekoorts, bezoek uit Nederland en veel meer

Blijf op de hoogte en volg Eveline en Maarten

14 Juli 2014 | Aruba, Oranjestad

Lieve allemaal,

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de superlieve kaartjes die we ontvangen. Maarten en ik moeten snel wat extra magneetjes gaan kopen, zodat alle kaartjes een mooi plekje op onze koelkast kunnen krijgen. Post uit Nederland is iedere keer weer een feest. Heel erg bedankt!

Het laatste verslag is bijna twee maanden geleden dus het is tijd voor een terugblik. Ik probeer het kort te houden…

27 mei – Turtle Rescue
Christy en ik wandelde over het park en opeens zag Christy een kleine turtle lopen, gewoon bij ons op het park! We wisten niet wat we ermee moesten doen dus vroeg ik de tuinman wat we moesten doen. Hij adviseerde ons om de turtle naar Aqua Windies te brengen. De tuinman pakte hem op en gaf hem aan mij… Samen met Christy snel naar Aqua Windies. Die kleine turtle mocht daar in de vijver. Een paar daagjes geleden heb ik hem nog vrolijk rond zien zwemmen. Een goede daad verricht!

28 mei – De volgende vakantieganger, mijn vriendinnetje Simone!!!
Na zondag de moeder van Maarten weggebracht te hebben is het op woensdag alweer tijd om Simone op te halen, wat een feestje! Eerst heb ik gewerkt tot 5 uur en daarna snel wat boodschappen gedaan. Simone had wat vertraging, maar daar was ze dan! Het is zo bijzonder om de mensen van thuis hier weer te zien op het vliegveld. Echt heel bizar, maar vooral heel erg fijn! Eenmaal thuis deden we de rondleiding en daarna hebben we gegeten en veel gekletst! Simone bracht een lief kaartje van Laura & Mike mee en nog wat andere lieve cadeautjes.

29 mei – Hemelvaartsdag
De volgende dag waren Maarten en ik allebei vrij en dat kwam heel goed uit. Samen met Simone hebben we ons goed vermaakt op Nikky Beach en de dag hebben we afgesloten met een BBQ thuis, gezelluug!

30 mei – WEEKEND!
Maarten had nog een dagje vrij. Ik moest nog een dagje werken en dan stond het weekend alweer voor de deur. We hebben Simone Gusto en Upstairs laten zien. Bij Gusto pakten we Happy Hour mee met de nodige drankjes en bij Upstairs hielden we een shotjes proeverij… Het was een zeer geslaagde avond =)

31 mei – Tour
Het was tijd voor dé tour:
- Alto Vista Kapel
- Rotsformatie Casibari
- Mariniers Kazerne
- Arikok
- Grotten en Boca Prins
Vervolgens hebben we geluncht bij ArubaVille en zijn we doorgereden naar Mangel Halto (beach) en het Wilhelmina park (de plek waar veel leguanen zijn). We eindigden bij Starbucks waar we genoten van een lekkere koffie.

1 juni – Papa jarig!
Heel vroeg in de ochtend is Maarten vertrokken voor een wedstrijd van 10 km, het ging erg goed! Vandaag was papa jarig en ik heb hem live kunnen feliciteren met zijn verjaardag, heel leuk! Daarna zijn we met z’n drieën naar Moomba Beach gegaan. Daar hebben we lekker van de zon en de zee genoten. Thuis namen we nog een duik in het zwembad en dat liep uit op een soort van fotoshoot onder water. Wat hebben we gelachen! ’s Avonds zijn we met Stephanie en Mike uit eten geweest, zij kwamen die dag terug van een vakantie in Nederland.

2 juni – 8 juni
Simone was inmiddels vaste klant bij Reef and Beef. Dinsdagochtend is Simone mee geweest naar de Body Pump les. Op woensdag werden Maarten en ik heel erg verwend. Simone had een heleboel sushi gemaakt, het was heerlijk! Deze week zijn we vaak naar de schildpaddennesten geweest, maar helaas zagen we niets. We hebben het weekend weer ingeluid met een stapavondje. Zondag ben ik samen met Stephanie en Simone naar Baby Beach geweest, lekker dagje. ’s Avonds zijn we met z’n alle uit eten geweest bij Pinchos, een restaurant op een pier.

9 juni – 15 juni
Maandagavond maakten we een wandeling langs hotels bij High Rise. Het RIU hebben we zelfs even van binnen bekeken. Het zien van al die vakantiegangers doet me beseffen dat Maarten en ik echt leven op Aruba. 12 juni was mama jarig. Ik ben heeeel erg blij dat ze in oktober op bezoek komen!
Op donderdag genoten we weer van sushi, dit keer niet zelf gemaakt maar zelf afgehaald.
Op vrijdag was het dan zover, de eerste wedstrijd! ’s Ochtends moest ik even werken, maar rond half 2 kon ik gaan. Samen met Nick en Christy reden we naar Bingo om daar de wedstrijd te kijken. Het was suuuper druk, maar erg gezellig! Wat een wedstrijd… Daarna hebben we snel een hapje gegeten en toen zijn we gaan stappen. Het is weer weekend!

18 juni – Afscheid van Simone
Bij Reef and Beef hebben we nog net de wedstrijd kunnen kijken! Daarna direct naar huis om de koffer te pakken en op weg te gaan naar het vliegveld. Afscheid nemen is niet leuk!!! Ik vond het super dat Simone naar Aruba is gekomen!

21 en 22 juni – Geslaagd voor Advanced
Dit weekend zijn we geslaagd voor onze Advanced. Zaterdag maakten we een duik bij Baby Beach. Op zondag gingen we naar Gat in de Muur. Niet zomaar een duik, we mochten namelijk zelf Lion Fish schieten. Helaas waren er weinig te vinden.

23 juni – 29 juni
Maandags weer een wedstrijd. Dit keer Nederland – Chili, gewonnen met 2-0! Wat een feestje. We keken de wedstrijden bij Moomba.

Woensdags heb ik heerlijk met de meiden geskypt. Iedereen was ingelogd en we hebben weer heerlijk gekletst en gelachen. Erg fijn om al die stemmetjes weer te horen. ’s Avonds zijn we naar DJ Chuckies Birthday Party geweest. Het was een gaaf feestje!
Zaterdags hebben Maarten en ik wat geshopt in Oranjestad. ’s Avonds waren we op weg naar High Rise voor een dinertje met Claudia, Sijb, Nick en Christy. Ik kreeg een berichtje van Stephanie dat er op de weg naar High Rise een nest aan het uitkomen was. Maarten en gingen er snel heen en konden nog net een glimp opvangen van deze kleine diertjes. Zo bijzonder om mee te mogen maken.

Zondags heeft Maarten deelgenomen aan de halve marathon. Hij heeft een goede tijd neergezet! Hij heeft al aardig wat wedstrijdjes meegedaan en ik ben erg trots op hem. ’s Middags was het weer tijd voor een wedstrijd van Nederland! Daarna was er nog een feestje op de Pelican Pier, daar moesten we ook nog eventjes heen.

30 juni – 13 juli
Evi en Laura zijn beide geslaagd voor hun HBO, ik ben erg trots op hen! We keken de voetbalwedstrijden bij Moomba Beach, maar helaas kwam daar op 9 juli een einde aan. Het had z’n mooi feestje kunnen zijn. Maarten en ik maakten een oranje selfie en kregen er direct een hoop terug! Super leuk om onze vrienden en familie in oranje outfitjes te zien!

Het is me niet gelukt om het kort te houden haha! Ik hoop dat jullie in Nederland ook allemaal genoten hebben van de wedstrijden. In het volgende reisverslag heb ik weer hele leuke dingen te vertellen! Ik hou het nog even spannend...

Tot de volgende keer!

Veel liefs x

Maarten en Eveline

  • 14 Juli 2014 - 16:42

    Marianne:

    Eindelijk weer een verslagje! Hoewel we elke dag contact hebben is het altijd leuk om te lezen.

    Jullie zijn nu alweer een half jaartje weg, echt heel hard gegaan en nu komt oktober ook al snel in zicht, wat zal ik blij zijn om jullie weer in t"echt"te zien, en te zien hoe jullie daar wonen en leven!!

    We zullen jullie 3 weken lastig komen vallen,,misschien ben je dan wel weer blij als we gaan haha.

    Maar eerst gaan jullie maar lekker genieten van een welverdiende vakantie!!!!Blijf ons op de hoogte houden he, dat moet!!!

    Heel veel liefs Mariannexxxx

  • 14 Juli 2014 - 18:12

    Michelle:

    Wat een heerlijk verslag weer, even weer wegdromen in jullie leventje in Aruba.
    Snel weer eens skypen meis.

    Dikke xx Michelle

  • 15 Juli 2014 - 10:24

    Simon:

    Kort houden is niet nodig, altijd leuk weer zo'n verslagje! Het doet echt goed om te lezen dat jullie het zo lekker naar je zin hebben daar..
    Voor mij nu ook aftellen tot oktober, nog iets meer dan 3 maandjes! :)

    Op naar het volgende verslag....

    Dikke kus voor jullie! X

  • 01 Augustus 2014 - 05:59

    Juliëtte Frusch En Sven Van Der Linden :

    Wat super leuk om jullie verslagen te lezen! Je kent ons natuurlijk niet, maar via de waarbenjij.nu kwamen we dit aruba-verslag tegen. Wij verblijven sinds kort ook op dit prachtige eiland en gaan hier allebei voor een jaar aan de slag.

    Wellicht een leuk idee om met elkaar in contact te komen en wat leuke ervaringen met elkaar uit te wisselen?

    Groetjes en geniet nog van dit mooie eiland!!
    Juliëtte en Sven
    Svenvanderlinden@home.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Eveline en Maarten

Actief sinds 21 Nov. 2013
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 13136

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 12 Februari 2015

Aruba

Landen bezocht: