De eerste echte vakantieganger! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eveline en Maarten - WaarBenJij.nu De eerste echte vakantieganger! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eveline en Maarten - WaarBenJij.nu

De eerste echte vakantieganger!

Blijf op de hoogte en volg Eveline en Maarten

25 Mei 2014 | Aruba, Oranjestad

Lieve allemaal,

Vandaag is het alweer 25 mei en helaas moeten we de moeder van Maarten alweer naar het vliegveld brengen, haar vakantie is omgevlogen! Even een terugblik op de afgelopen dagen.

8 mei - Aankomst Marjan
Helemaal volgens schema komt Marjan aan op Reina Beatrix Aruba! Wat een raar gevoel dat ze ineens op Aruba is. Op de terugweg van de airport naar huis proberen we Marjan direct het ultieme vakantiegevoel te geven. Langs de weg staat een man die kokosnoten verkoopt. Hij maakt de kokosnoot open en vervolgens laat hij de kokosmelk door een apparaat lopen waardoor je heerlijke koude kokosmelk krijgt! We genieten van opstijgende en dalende vliegtuigen en kletsen bij. Eenmaal thuis stonden er wat cadeautjes op ons te wachten, super leuk! Heel erg bedankt.

9 mei - Dagje vrij - Voorlichting Kazerne, Happy Hour en Live bandje!
's ochtends hadden Maarten en ik voorlichting op de kazerne. 's middags hebben we thuis geluncht en vervolgens zijn we naar Nikki Beach gegaan. Van 5 tot 6 uur is het hier Happy Hour. We dronken wat biertjes... Na Nikki Beach gingen we door naar Moomba Beach, waar we met Stephanie en Mike hadden afgesproken. Hier speelt iedere vrijdagavond een live bandje. Genieten hoor!

11 mei - Moederdag
Mother's Day Brunch bij Windows on Aruba. Genoten van de lekkere hapjes en mimosa! Echt een aanrader.

12 mei - Maarten Motor rijbewijs
Maarten is samen met Nick begonnen met motorlessen. Hij gaat zijn motor rijbewijs hier halen.

15 mei - San Nicolas - Carribean Night
Iedere donderdagavond vindt er in San Nicolas een festival plaats, het Carribean Festival. Dit is een hele kleine versie van Carnaval zoals dat hier gevierd wordt. De hoofdstraat van San Nicolas wordt afgezet. Er zijn optredens, kraampjes, eettentjes waar je traditionele gerechten kan kopen, dansers en uiteraard veel muziek. We wilden verschillende gerechten proberen. We proefden zoetzure kip met wortelrijst, heerlijke teloh (dat at ik bijna iedere vrijdagmiddag met mijn ex collega's uit Amsterdam!), malse kip van de BBQ en heerlijke saté. Op het eind van de straat kwamen we bij Charlie's Bar. Deze bar staat in elke reisgids van Aruba vermeldt. Je kijkt je ogen uit. Het schijnt al meer dan 70 jaar een begrip op Aruba te zijn, dus je moet er zijn geweest. De bar hangt he-le-maal vol met allerlei voorwerpen. Van oude fotocamera's tot briefgeld tot kunstschaatsen.

16 mei - Weekend!
Thuis lekker een hapje gegeten met Mike en Stephanie. Daarna het weekend ingeluid bij Moomba met een bucket Amstel Bright, zo doen we dat!

17 mei - Begin Open Water Advanced + BBQ Eagle Beach
Maarten en ik wilden ons Open Water uitbreiden met een cursus Advanced. Hiermee mogen we tot 25 meter diepte. Vandaag hadden we de eerste cursus. We maakten meteen een diepe duik. Alles ging goed! We doen dit samen met nog twee collega's van Maarten, erg gezellig.
Na het duiken lieten we onze gasfles van de BBQ vullen voor 's avonds. Daarna zijn we gaan lunchen bij de Zeerover, heerlijke garnalen weer! Vervolgens zijn we terug naar huis gegaan en hebben we alle spullen voor de BBQ ingepakt. Op Eagle Beach hebben we samen met Mike, Stephanie, Fabian en Milou een lekker avondje gehad! Om 7 uur is het hier donker dus dan wordt BBQ-en heel spannend...

18 mei - Hooiberg en Natural Pool
Vroeg opgestaan om de Hooiberg te beklimmen! Deze berg is 167 meter hoog. Iemand heeft de treden ooit geteld, het zijn er 562! Eenmaal boven hadden we een mooi uitzicht over Aruba. Helaas was het niet helemaal helder dus konden we Venezuela niet zien. Maarten en ik komen er vast nog verschillende keren! Daarna door naar Natural Pool, de tweede poging. Weer met eigen auto. We besloten de auto te parkeren en een stukje te lopen. Op de valreep namen we een snorkelsetje mee en dat was maar goed ook! Er waren prachtige vissen te zien. Zelfs Marjan heeft ze bekeken! Op de terugweg aten we bij Don Pincho.

19 mei - Oranjestad
Na het werk direct door naar Oranjestad. We hebben koffie gedronken en wat gewinkeld. 's avonds liet ons huisdiertje zich even zien. Een gekko die zo nu en dan uit de kiertjes van de muur komt.

23 mei - Reef and Beef - Duiken - Zeerover - Moomba
Ik had gewerkt van 10.00 tot 14.00. Daarna mocht ik vanuit Reef and Beef met Jeff (onze dive instructor) mee in de Happy Divers bus, wat een ervaring. In Oranjestad pikten we Marjan op. Vervolgens reden we naar Gat in de Muur. Daar kregen we een lesje navigeren. Tijdens de duik had Maarten een mooie schelp gevonden. Die namen we mee naar huis natuurlijk! Na de duik zijn we met zn alle een biertje gaan drinken bij de Zeerover. Daarna hebben we thuis even wat gegeten, opgefrist en toen naar Moomba. Daar hebben we nog een drankje gedronken met Nick, Christy en de ouders van Christy. Het is weer weekend!

24 mei - Baby Beach, Schelp, Que Pasa? en Gusto
's ochtends heb ik Abi even uit de brand geholpen, onverwachts gewerkt van 9.00 - 13.00. Daarna meteen door naar Baby Beach. Het was erg bewolkt en het regende ook eventjes. We hebben lekker uitgerust op het strand. Eenmaal thuis wilde ik me om gaan kleden. Ik was boven en ik hoorde Maarten vanuit de tuin roepen, "Kom eens kijken..." Ik loop naar beneden en zie de schelp die Maarten mee had genomen. Maar naast die schelp lag een heel gek beest!!! Iedereen dacht dat de schelp leeg was, maar blijkbaar zat er dus toch wel een beest in. Gets! Hij had twee scharen en zag er echt vies uit. 's avonds hebben we lekker een hapje gegeten bij Que Pasa. Daarna zijn we nog een drankje gaan doen bij Gusto bij High Rise. De laatste avond van Marjan alweer...

Vanmiddag gaan we Marjan naar het vliegveld brengen, het zit er alweer op. Wat is het leuk om mensen te laten zien hoe we hier leven en hoe fijn het hier is. Maarten en ik hebben erg genoten van haar aanwezigheid. Bedankt Marjan!!!

Afgelopen weken heb ik ook veel geskypt. Ik heb Laura en Susan even kunnen spreken, erg fijn! Papa en Mama verschillende keren gezien en gesproken. Peter, Tineke en Fernando hebben we ook gezien! We hebben Peter live kunnen feliciteren voor zijn verjaardag. En ook Simone S., haar zie ik woensdag weer in real life. Heel veel zin in! Weer drie leuke weekjes op het programma!

Tot de volgende keer!

Veel liefs x

Maarten en Eveline

• 25 Mei 2014 - 18:48

Michelle:

Leuk om weer te lezen Eef, ik krijg ook zin!!

• 25 Mei 2014 - 21:01

OPA EN OMA:

WAT EEN MOOI VERSLAG EN WAT EEN FIJNE TIJD HEBBEN JULLIE! DAT ZAL WENNEN WORDEN ALS JULLIE WEER TERUG ZIJN!

GENIETEN MAAR EN VEEL PLEZIER MAKEN!

VEEL LIEVE GROETJES VAN OPA EN OMA

• 25 Mei 2014 - 22:10

Peter, Tineke & Fernando:

OLA!!

Nog 3 maandjes, dan zijn we lekker bij jullie!
    Wat hebben we dr een zin an!!!! heerlijk genieten van jullie, cocktails, zon, zee en strand.
    Maar ook onze trouwdag met jullie vieren, heel bijzonder!

Wat hebben jullie het toch fijn daar, echt super fijn om te lezen.
    We genieten ook echt van de skypedates! gezellig, ontspannen en al het eerst relaxte gevoel
    als we zo de achtergronden en foto's bekijken!
    Geniet lekker van al jullie vakantiegangers en vooral elkaar en jullie avonturen daar samen!

dikke knuf PeTiFe

• 25 Mei 2014 - 23:08

Laura:

Gaaf om te lezen wat jullie allemaal meemaken,
    jullie hebben een leuke week gehad!!
    Dikke kus

• 26 Mei 2014 - 12:38

Els:

Klinkt zo leuk allemaal! Geniet ervan, time flies! :-)

• 26 Mei 2014 - 16:58

Marianne:

Hallo Eef en Maarten

Leuk leuk weer een gezellig verslag.Gelukkig hebben we afgelopen week veel kunnen skypen, zodat ik je ook weer gezien heb(nu Maarten nog haha).

Leuk dat Marjan is geweest, we zullen de verhalen nog wel horen.Nu op naar t volgende bezoek gezellig.
    Kan niet wachten om die kant op te komen als ik al die verhalen lees en de foto's voorbij zie komen, nog een paar maandjes!!!!
    Geniet van de tijd met Simone veel plezier!!!
    liefs Marianne xxxxxxxx

• 26 Mei 2014 - 23:52

Marjan:

wat een leuk verslag! En wat fijn dat ik alles van dichtbij heb mee kunnen maken! Ik ben nu helemaal gerustgesteld, nu ik heb gezien hoe jullie het daar samen fiksen...petje af hoor! Heeeeel veel plezier voor èn met de komende vakantiegangers! XXXX Marjan