Nu kunnen we het bevestigen: One Happy Island - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eveline en Maarten - WaarBenJij.nu Nu kunnen we het bevestigen: One Happy Island - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Eveline en Maarten - WaarBenJij.nu

Nu kunnen we het bevestigen: One Happy Island

Blijf op de hoogte en volg Eveline en Maarten

30 Maart 2014 | Aruba, Oranjestad

Lieve allemaal,

Ja hoor, het is weer tijd voor een reisverslagje! Nu we weer op een veilig en mooi plekje zitten vliegt de tijd voorbij. Whatsapp en Skype maken het heel wat gemakkelijker om weg te zijn van huis. Op sommige momenten mis ik Nederland natuurlijk wel. Ik mis een gezellig pleintje, grijze gebouwen, een leuk centrum, familie, vrienden en eerlijk gezegd ook de kou. Heerlijk met een fleece dekentje op de bank ploffen...
Máár je hoort ons niet klagen! Die tien (of 16) maanden houden wij hier heel goed uit.

Toch even een klein nieuwtje over de inbraak. Er zijn drie (gevaarlijke!) Dominicaanse mannen opgepakt. De recherche heeft een Ipod van Maarten terug kunnen vinden. We hopen dat er nog meer spullen terecht gaan komen, maar we gaan er maar niet vanuit.

Maarten is de afgelopen tijd sportief bezig geweest. Dat was hij natuurlijk al, maar hij heeft in de afgelopen maand meegedaan aan twee wedstrijden. De 10 km en de halve marathon (21 km). Bij allebei heeft hij een erg goede tijd neergezet. Op 22 februari zijn Maarten en ik samen met Milou en Fabian begonnen met duiken en op 17 maart zijn we geslaagd voor onze PADI Open Water. Dit houdt in dat ik nu samen met een buddy mag gaan duiken tot 18 meter, zonder duikinstructeur. Maarten had voor de laatste duik zijn bril niet goed schoongemaakt. Op 18 meter kwam hij naar me toe gezwommen en wees naar zijn bril. Deze zat helemaal vol bubbels van de baby olie! Gelukkig hebben we geleerd om onder water de bril af en op te zetten en vervolgens leeg te blazen. Een goede oefening laten we maar zeggen...

Maarten was 10 dagen op oefening in Sint Maarten. Ik heb me vermaakt met dagjes strand, sporten, uit eten, eten bij de buren, stappen, armbandjes maken (Band-it!), lezen, films en uitzending gemist. En het belangrijkste, ik heb een baantje bij Reef and Beef.

Reef and Beef is een restaurant naast Aqua Windies, de plek waar ik sport. Het is open van 8.00 tot 17.00. Tot nu toe werk ik elke maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 15.00, heerlijke tijden. Maarten merkt niet eens dat ik weg ben. Het restaurantje wordt steeds populairder vooral door goede recensies op Tripadvisor en Facebook. Er hangt een super gezellig sfeertje en ik heb het helemaal naar mijn zin. De eigenaren Ed (Amerikaans) en Abi (Arubaans) zijn erg vriendelijk. "Everything I make, I make it with love", aldus de kok Carlos. Hij kan heerlijk koken! Ed noemt ons vieren een Dream Team. Specialiteit van Reef and Beef is de giftige Lion Fish. De Lion Fish heeft geen natuurlijke vijanden en daarom mag je deze vis legaal doodmaken. Deze vissen vormen een groot gevaar voor het koraal, omdat de vis het langzaam groeiende koraal eet. Ik heb de Lion Fish al mogen proberen en het smaakt erg goed! Als je op Aruba bent moet je de dit echt een keer gegeten hebben. Wees niet bang, hij wordt erg goed schoongemaakt en is dan niet meer giftig.

Maarten is inmiddels weer terug uit Sint Maarten dus we genieten volop van het weekend en onze tijd samen.

Vandaag is in Nederland de klok een uur vooruit gegaan, op Aruba doen ze daar niet aan mee... Dat houdt dus in dat we nu zes uur tijdsverschil hebben, even belangrijk om te weten. Naast reisverslagen schrijf ik trouwens ook tips op deze pagina.

De deuren van onze koelkast worden steeds minder zichtbaar door alle lieve kaartjes die we krijgen vanuit Nederland. We hebben ook al wat fantastische pakketjes mogen ontvangen, wat zijn we daar blij mee! Super bedankt daarvoor!

Tot de volgende keer.

Veel liefs x

Maarten en Eveline

• 30 Maart 2014 - 22:27

Marianne:

Lieve Eef en Maarten

Zo blij dat t na alle ellende weer helemaal goed gaat met jullie!!!
    Ook heel fijn dat je een baantje hebt waarbij je het super naar je zin hebt.Blijf lekker genieten van alles,maar dat gaat met jullie helemaal goed komen!
    Heel veel liefs xxxx

• 30 Maart 2014 - 22:41

Opa En Oma:

Lieve Eveline en Maarten,
    Zojuist jullie reisverslag gelezen en we vinden het heeeeel fijn dat jullie het nu naar jullie zin hebben en dat jullie genieten van dit alles!!!!
    Leuk dat het zo fijn gaat met je baantje en fijne werktijden zodat je toch kunt genieten van elkaar!!
    We blijven goed op de hoogte van jullie reilen en zeilen en vinden het heel fijn als we weer iets van jullie horen en wat foto s zien!! We skypen gauw!!!!
    Heel veel liefs en groetjes voor jullie samen!!!!

• 30 Maart 2014 - 22:45

Mariska:

Hey lieverds, super verhaaltje! Echt zo blij dat jullie nu helemaal op jullie gemak zijn. Het is nu tijd om te gaan genieten ❤️ X

• 31 Maart 2014 - 01:40

Lieve Maarten en Eveline,

Helemaal top om dit zo te lezen! Fijn om te zien
    dat jullie nu echt aan het genieten zijn!
    En Eveline bij Band-it word ik vaste klant, reken maar

• 31 Maart 2014 - 01:48

Lia:

*weg gevallen stuk* vaste klant Band-it, reken maar

• 31 Maart 2014 - 01:49

Lia:

Huh snap er niks van, hij pakt mijn tekst niet

• 31 Maart 2014 - 15:17

Eef:

Onze lia! Hihi.Superfijn om dit te lezen en zoals ik gisteren zei, je schrijft zo leuk eef.Leuk om te lezen eef en maarten.En fijn dat het eindelijk echt voor jullie gevoel een happy island kan worden genoemd.
    Heel veel liefs!

• 31 Maart 2014 - 21:17

Ingrid Van Den Berg:

Hoi hoi prachtig dat het nu allemaal goed gaat en dt je zo kunt en mag genieten doe dat vooral samen! Jullie weten hoe t moet t leven haha kunnen wij 'n voorbeeld aannemen

Heel veel plezier en nog een fijne mooie tijd samen xxxx Ingrid Marcel xxxx

• 01 April 2014 - 03:12

Marjan:

Lieve Eveline en Maarten, hartstikke fijn dat het nu zo goed gaat!! Jullie hebben je goed door al die vervelende toestanden in het begin, heen geslagen hoor!

• 01 April 2014 - 03:17

Marjan:

Heeeee, ik mis òòk een stukje van m'n tekst....

• 01 April 2014 - 11:33

Simone:

Altijd fijn, een positieve update! Sowieso door whatsapp om ook op de hoogte te blijven (meestal dan.....)! Blijven genieten en leuke dingen doen! Kusjes uit Malaysia!!

• 01 April 2014 - 11:33

Simone: